niedziela, 9 października 2011

Pizza (ulubiona!)

Uwielbiam pizzę! Oczywiście, ze względu na pewną niechęć do własnych krągłości (nadmiernych) unikam jej na co dzień i tym sposobem pizza robi się daniem...odświętnym. Zamiast rosołu (za którym z kolei nie przepadam) - w niedzielę :)




To ciasto jest najlepsze z tych, które dotychczas robiłam. Przepis pochodzi --> stąd.

Pizza (najlepsza)
podane ilości to jedna średnia pizza - u nas na 2 osoby

1 i troszkę (1/6) szklanki mąki orkiszowej (u mnie graham - typ 1850)
pół opakowania suchych drożdży (3g)
1/2 łyżeczki soli
łyżeczka oliwy z oliwek
1/2 szklanki ciepłej wody

Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie i odstawić na 5-10 min.
W misce wymieszać mąkę (przesianą), sól i oliwę. Dodać drożdże. Wyrobić (ja robię to ręką, energicznie, ale można też mikserem). Odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (ok. 1,5 h).

Piekarnik nagrzać do max. (u mnie 250 st. C.). Wyrośnięte ciasto uderzyć kilka razy pięścią i zrobić z niego na blaszce (np. wyłożonej folią aluminiową) pizzowy placek - w środku cieniutki, z grubszymi brzegami.
Pizzę posmarować sosem pomidorowym (np. passata, sól, pieprz, oregano, bazylia, słodka papryka) i posypać dowolnymi dodatkami (u mnie: papryka, pieczarki, zielone oliwki). Ser dodajemy pod koniec pieczenia. Pieczemy 15-20 min.

Smacznego!!



1 komentarz: