poniedziałek, 23 maja 2011

Ciasto z rabarbarem, jabłkiem i kruszonką

 

  


Rabarbar jest PYYYYCHA! :) prawda?

Kilka dni temu buszowałam po targu warzywno-owocowo-kwiatowym, co po prostu uwielbiam! Aż ciężko się zdecydować, co kupić - wszystko wygląda tak fantastycznie!
Wybrałam szpinak, rabarbar, truskawki, pomidory malinowe i ogórki małosolne :)
Dziś - najlepszy, moim zdaniem, sposób na rabarbar.



Ciasto z rabarbarem i kruszonką
(przepis oryginalny -> tu)

Ciasto:
• 180 g mąki (90 g mąki kukurydzianej + 90 g maki orkiszowej)
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia (może być bezglutenowy)
• 1/2 łyżeczki sody
• 200 g miękkiego masła
• 160 g cukru
• 1 pełna łyżka świeżo startego obranego imbiru (ja wsypałam suchy, bo nie miałam świeżego)
• 3 jajka kurze roztrzepane (albo 10 przepiórczych)
• 280 g rabarbaru, pokrojonego na około 2 cm kawałki
• 120 g jabłka, pokrojonego w kosteczkę

Kruszonka:
• 50 g masła
• 2 łyżeczki imbiru w proszku
• 50 g brązowego cukru 
• 100 g mąki (50 g mąki kukurydzianej + 50 g mąki orkiszowej)

• cukier puder (do posypania, ewentualnie)


Piekarnik nagrzewamy do 180 st. C. 

Robimy kruszonkę - masło roztapiamy, wsypujemy imbir i cukier, a po chwili mąkę. Mieszamy i kruszonka gotowa :)

Teraz ciasto: mąkę przesiewamy do miski, dodajemy proszek i sodę, masło pokrojone na kosteczki, cukier, imbir i jajka. Mieszamy wszystko mikserem. Ciasto wykładamy do wysmarowanej masłem tortownicy. Na wierzch kładziemy rabarbar i  posypujemy kruszonką.

Pieczemy ok. 40-45 min. Sprawdzamy patyczkiem i na oko :)

Pyszne ciasto! W sam raz na lato :)

Smacznego!

A na deser po deserze...

 ...ogrodowe historie :)

1 komentarz: