sobota, 11 czerwca 2011

Muffiny gryczane z suszonymi pomidorami, oliwkami i fetą



Słoneczne, stonowane temperaturowo lato nastało. Przyjemnie. Moje ogrodowe roślinki też to lubią zdaje się. Surfinia niestety nie wytrzymała upałów, więc małe szanse, żeby teraz zmartwychwstała ze stanu absolutnego zasuszenia.


Rano przywitało mnie słońce i...całkowity brak perspektyw na szybkie i sycące śniadanie.

Postanowiłam jednak zmierzyć się z brakiem składników typowo śniadaniowych i zrobić coś dobrego, do zabrania ze sobą w trasę. Wybór nie był odkrywczy - muffiny - ale skład był. Nigdy nie robiłam konkretnych babeczek. Na słono.
Ciekawy eksperyment, nie powiem. Choć jednak wolę je na słodko.

Inspiracji poszukałam u Moniki Na Grabinie. Dzięki!
Zmodyfikowałam po swojemu.



Muffiny gryczane z suszonymi pomidorami, oliwkami i fetą


2 szkl mąki gryczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
100 g stopionego masła
1 szkl mleka (no ja dałam sojowe naturalne)
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru
1 duże jajko kurze lub 4-5 przepiórczych
mała filiżanka pokrojonych na kawałki suszonych pomidorów
mała filiżanka pokrojonych na krążki zielonych oliwek
mała filiżanka pokrojonej na kawałeczki fety (ja miałam taką już w kosteczkach)

w przepisie była jeszcze garść ziół - ja ich nie miałam, ale na pewno byłyby super!

Piekarnik nagrzewamy do 180 st. C.

W jednej misce mieszamy suche (mąkę, sól, cukier, proszek), w drugiej mokre (jajka, mleko, masło). Wlewamy zawartość drugiej miski do pierwszej. Mieszamy. Dodajemy pomidory, oliwki, fetę. Mieszamy.
Przekładamy do 12-dołkowej formy wyłożonej papilotkami. Pieczemy ok. 30 min.

Wyciągamy (po sprawdzeniu patyczkiem, czy suche) i studzimy na kratce.


Smacznego!


p.s. myślę, że świetnym dodatkiem byłaby też świeża papryka.

3 komentarze:

  1. Ja robiłam kiedyś słone muffiny, ale to był raczej jednorazowy eksperyment :-) Też wolę ich słodkie rodzeństwo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bờ Tây nước Mỹ vốn nổi tiếng với những ngày nắng đẹp, các khung cảnh tự nhiên ngoạn mục hay những lễ hội sôi động. Nhưng chưa hết, các tiểu bang và thành phố ở đây còn đặc biệt thu hút du khách với ẩm thực Mỹ đầy độc đáo và hấp dẫn. Đặt vé máy bay đi Mỹ bạn sẽ tìm thấy hàng loạt món ngon đặc trưng trên khắp mọi miền của bờ Tây, từ bánh nướng và khoai tây chiên cho đến hải sản hầm, hot dog,… Trong đó có thể kể đến 15 món ngon nên thử khi khám phá ẩm thực bờ Tây nước Mỹ được nhiều thực khách giới thiệu dưới đây.
    Bên cạnh 15 món ngon này, ẩm thực bờ Tây nước Mỹ nói riêng và ẩm thực Mỹ nói chung vẫn còn rất nhiều lựa chọn ăn uống hấp dẫn khác dành cho thực khách thưởng thức. Để được tìm hiểu nhiều hơn về các món ăn của xứ sở cờ hoa, còn chần chờ gì nữa mà không liên hệ đến Đại lý bán vé máy bay đi Mỹ. Ngoài hỗ trợ book vé, nhân viên cũng sẽ giúp bạn giải đáp các thắc mắc hoặc hoàn đổi vé khi có nhu cầu.

    OdpowiedzUsuń