środa, 5 października 2011

Jesienność 2


W Przystani jesień w pełnej krasie - kosze pełne orzechów, trawnik pełen...liści! A gdzie liście i gałązki tam musi być ognisko. I było. Trochę się dymiło, ale też pięknie paliło. Ciepłym, żywym, jesiennym płomieniem. 
A ognisko oznacza...? Oczywiście - pieczone ziemniaki z masłem czosnkowym!! Nasze ulubione :)



A w lodówce czekał też dorsz. Jesienny czy nie - pyszny. No i...czekał, więc coś trzeba było z nim zrobić. Poszukałam moment i znalazłam na Kwestii Smaku doskonale prosty i, jak się okazało, bardzo smaczny (!) przepis na dorsza w pomidorach. Dziękuję, sprawdził się doskonale!

A zatem - zapraszam Was na ognisko i rybę :)



Dorsz z pomidorami i tymiankiem

2 filety z dorsza (ja miałam duże, autorka podaje 2x150 g)
1 puszka pomidorów (najlepsze są takie pokrojone, bez skórki)
1/2 cebuli (jeśli nie macie szczypiorku)
1,5 łyżeczki suszonego tymianku albo 3 gałązki świeżego
1 łyżeczka brązowego cukru
1 łyżka sosu sojowego
oliwa z oliwek

Łyżkę (dużą) oliwy z oliwek rozgrzewamy w garnku o grubym dnie albo w głębokiej patelni. Drobno pokrojoną cebulę szklimy ok. 5 min (można trochę posolić). Następnie dodajemy pomidory, cukier, sos sojowy i tymianem. Gotujemy kolejne 5 min. Wrzucamy filety z dorsza (ja pokroiłam każdy na kilka kawałków mniejszych) oprószone solą i pieprzem. Przykrywamy i gotujemy 8-10 min.

Podajemy z ziemniakami (gotowanymi, pieczonymi lub z ogniska :)) albo chlebem, jak ktoś może lub/i lubi.

Smacznego!!

1 komentarz: